Nauka programowania jest doskonałą gimnastyką dla umysłu, ma w sobie wiele zalet: uczy analitycznego, logicznego myślenia, rozwiązywania problemów, kreatywności, a także poszerza horyzonty.
Przy obecnym poziomie nauki i techniki komputer jest jednym z narzędzi służących do rozwoju i zdobywania wiedzy. Na zajęciach uczniowie poznają różne programy, m.in. Baltie oraz Scratch. Opracowują autorskie projekty, polegające na stworzeniu własnego duszka, a przy pomocy odpowiednich zakładek w programie dokonują zmian wyglądu, zachowań obiektu oraz tworzą tło.
Na zajęciach trzecioklasiści korzystają nie tylko z komputera. Kodują, bawiąc się np. przy stolikach, tablicy lub na dywanie, stosując przedmioty codziennego użytku (nakrętki, wytłaczanki, monety, karteczki, a także własnoręcznie wykonane plansze, zabawki. Uczniowie pracują samodzielnie lub grupowo – wybierając spośród siebie testerów, programistów, robotów.
Wnioskiem z dotychczasowych zajęć jest to, że kodujemy w różnych momentach każdego dnia, a także to, że mimo mody na komputer zajęcia „na dywanie” przynoszą uczniom więcej radości niż te przed monitorem komputera.
Danuta Piotrowska