KODOWANIE W KLASIE III SP

Nauka programowania jest doskonałą gimnastyką dla umysłu, ma w sobie wiele zalet: uczy analitycznego, logicznego myślenia, rozwiązywania problemów, kreatywności, a także poszerza horyzonty.

Przy obecnym poziomie nauki i techniki komputer jest jednym z narzędzi służących do rozwoju i zdobywania wiedzy. Na zajęciach uczniowie poznają różne programy, m.in. Baltie oraz Scratch. Opracowują autorskie projekty, polegające na stworzeniu własnego duszka, a przy pomocy odpowiednich zakładek w programie dokonują zmian wyglądu, zachowań obiektu oraz tworzą tło.

Na zajęciach trzecioklasiści korzystają nie tylko z komputera. Kodują, bawiąc się np. przy stolikach, tablicy lub na dywanie, stosując przedmioty codziennego użytku (nakrętki, wytłaczanki, monety, karteczki, a także własnoręcznie wykonane plansze, zabawki. Uczniowie pracują samodzielnie lub grupowo – wybierając spośród siebie testerów, programistów, robotów.

Wnioskiem z dotychczasowych zajęć jest to, że kodujemy w różnych momentach każdego dnia, a także to, że mimo mody na komputer zajęcia „na dywanie” przynoszą uczniom więcej radości niż te przed monitorem komputera.

Danuta Piotrowska

IMG_0479 IMG_0484 IMG_0486 Kodowanie 027 Kodowanie 026 Kodowanie 025 Kodowanie 024 Kodowanie 023 Kodowanie 022 Kodowanie 021 Kodowanie 020 Kodowanie 019 Kodowanie 018 Kodowanie 017 Kodowanie 016 Kodowanie 015 Kodowanie 014 Kodowanie 013 Kodowanie 012 Kodowanie 011 Kodowanie 010 Kodowanie 009 Kodowanie 008 Kodowanie 007 Kodowanie 006 Kodowanie 005 Kodowanie 028